
Gadżety reklamowy, aby być funkcjonalne powinny być praktyczne dla kontrahentów, konsumentów, czy też nowych kontrahentów firmy. Wydaje się, że każdy w życiu coś ugotował, a większość gotuje co najmniej kilka razy w tygodniu. Wobec tego książka kucharska i Długopisy reklamowe wydają się praktycznym gadżetem w każdym domu, chociaż trzeba przyznać, że jednym przydaje się bardziej, drugim mniej. Jednak warto pomyśleć o książce kucharskiej jako o gadżecie reklamowym konkretnej firmy, gdyż może z niej powstać bardzo ciekawa i kreatywna rzecz.
Gotowanie jest sztuką, która tak jak pisanie czy malowanie, wymaga inspiracji. Dla wielu kucharzy, w tym tak amatorów, idealną inspiracją jest czytanie nowych przepisów i eksperymentowanie. Z pomocą przychodzi wtedy książka kucharska, którą coraz więcej firm stosuje jako Długopisy reklamowe. Nie jest to oczywiście zwykła książka kucharska. Ma ona zazwyczaj oryginalny tytuł i słowo wstępu nawiązujące do oferty firmy. Przepisy na dania oddzielone są stronami poświęconymi na ciekawe zdjęcia, często są to zdjęcia pracowników firmy: dyrektorów i prezesów, którzy opowiadają o działalności firmy. Wszystkie treści oczywiście są zachowane w stylu lekkim i przyjemnym, żeby przyjemnie się czytało i oglądało książkę. Właściwie w tego typu książce można umieścić wiele ciekawych informacji, chodzi o to, by nie zanudzić czytelnika, co będzie skutkowało niepowodzeniem gadżetu. Firma ma pokazać się od jak najlepszej strony, książka ma być kreatywna, w ciekawej kolorystyce i nawiązująca do firmy, która podaruje ten gadżet klientom.
Innowacyjne podejście na Długopisy reklamowe podoba się ich odbiorcom. Pokazuje to jak bardzo firma zabiega o klienta i ile jest w stanie mu dać – oczywiście za darmo. To piękny gest, który ma szansę zostać doceniony przez klienta, a jeśli już tak się stanie, to klient na pewno doceni markę, którą firma promuje. Zostaje wówczas spełnione główne zadanie gadżetów reklamowych, które mają działać zachęcająco na konsumentów, by skorzystali z usług firmy. Zanim się to jednak stanie firma musi wyjść z inicjatywą do potencjalnego konsument jej usług.